Kolumny głośnikowe podłogowe
Nieustannie byłem pod wrażeniem płynnego, pozbawionego szwów dźwięku, który płynął z tych dużych kolumn. Cardeasy grały gładko, angażująco i przystępnie, wcale nie przesadzając z potęgą, o co je wcześniej podejrzewałem. Oczywiście, słychać było potężne dawki basu, ale nigdy nie przytłaczał on całości, ani nad nią nie dominował. Zamiast tego zapewniał solidną podstawę dla reszty obrazu dźwiękowego, który był gładki, pełen powietrza i otulał, obejmował słuchacza. Scena była rozległa, ale wyrównana w swoich rozmiarach, zapraszając nas do uczestnictwa w emocjach muzycznego spektaklu i jego przestrzeni. […] Brzmienie jest szczegółowe, ale pozbawione agresji. Podobał mi się sposób, w jaki Cardeasom udawało się stworzyć poczucie realizmu i obecności wykonawcy – można było zamknąć oczy i wyobrazić sobie, że artysta jest właśnie w pokoju. - Audio Video (RPA)
Gdy ustawienie było prawidłowe, Cardeasy perfekcyjnie odwzorowywały uderzenie głębokiego pasu, zachowując pełną precyzję. Precyzja reprodukcji dźwięku robiła wrażenie również na wyższych częstotliwościach. […] Ten głośnik osiąga autentyzm reprodukcji muzyki. Nie trzeba być audiofilem-specjalistą, aby usłyszeć, ze trójwymiarowy dźwięk zapiera dech w piersiach. Na koniec testu przyznaliśmy punktację. Cardeas otrzymały 65 punktów. Jak na głośnik za 20.000 Euro, rezultat ten jest czymś w rodzaju sensacji. Jeśli dodać do tego harmonię i spójność, można dojść tylko do jednej konkluzji: Cardeas jest prawdziwą atrakcją! -Stereoplay
Cardeas to nowe flagowe kolumny firmy Audio Physic.
Audio Physic Cardeas dysponują bardzo ciekawą konstrukcją warstwowej obudowy, nie jest to jednak prosta konstrukcja sklejonych ze sobą płyt. Podstawą jest wielokomorowy, bardzo solidny szkielet wewnętrzny, którego poszycie stanowią płyty MDF. Druga warstwa płyt MDF nie jest naklejana na pierwszą, lecz przy pomocy specjalnych rozwiązań, odizolowana od płyt wewnętrznych tworząc puste przestrzenie o grubości od 1,5 do 2 mm. Odbywa się to na zasadzie podobnej do konstrukcji szyb zespolonych, a zapewnia najlepszą z możliwych izolację dźwiękową obudowy. Na zewnątrz nie ma prawa przedostać się żadna wibracja, a zatem również dźwięk, co czyni taką obudowę martwą dźwiękowo. Dodatkowo przednia ścianka składa się z dodatkowej metalowej warstwy, w której montowane są głośniki. Każdy z nich pracuje w swojej własnej komorze. Osobną komorę ma też zwrotnica umieszczona w podstawie kolumny. Zastosowano bardzo elastyczne, odporne na drgania terminale, wyrastające ku górze z podstawy, która jest głębsza niż sama kolumna.
Wiele uwagi poświęcono głośnikom. Wszystkie zostały przygotowane specjalnie według specyfikacji konstruktora w fabryce związanej z Audio Physikiem firmy Wavecore. Można więc powiedzieć, że wszystkie głośniki to produkty własne Audio Physika, opracowane od początku do końca wyłącznie na własne potrzeby.
Warto zauważyć, że wszystkie głośniki to spójna koncepcja zastosowania twardych aluminiowych membran. Na uwagę zasługuje głośnik wysokotonowy o oznaczeniu HHCT II, który jest rozwinięciem technologii stosowanej w poprzednim HHCT. Głośnik średniotonowy to również najnowsze wcielenie firmowej technologii HHCM. Przetworniki w firmowych technologiach Audio Physic to oprócz aluminiowych membran także specjalne, anty-rezonansowe, wielowarstwowe kosze, zbudowane z dwóch różnych materiałów. Kosze te spełniają jednoczenie rolę radiatorów, regulując temperaturę pracy głośników.
Cardeas to konstrukcja czterodrożna. Oprócz głośników średniotonowego i wysokotonowego zastosowano też w nich dwa głośniki wysokobasowe w technologii HHCM o średnicy 150 mm. Najniższy zakres przetwarza 10 calowy woofer o referencyjnej szybkości, przy współpracy z taką samą membraną bierną. To jednak nie wszystko. Najistotniesza bywa zwykle zwrotnica. Ta w kolumnach Cardeas składa się z najlepszych możliwych komponentów i została zaprojektowana z zupełnie nowatorskim pomysłem, bez powielania utartych schematów. Chodziło bowiem o przeskoczenie pewnego pułapu, o wejście na jeszcze wyższy poziom. Jako przykład można podać brak jakiegokolwiek rezystora czy cewki w torze wysokotonowym. Są za to kondensatory, ale w układzie zupełnie niespotykanym, bo symetrycznym.
Projekt zewnętrzny również może się podobać, gdyż i na tym polu nie pozostawiono niedosytu. Obudowa jest ładna i nowoczesna jednocześnie. Wybór oklein jest szeroki, a o jakość wykończenia nie ma sensu pytać – jest perfekcyjna.