Seria M8 to linia produktów, które nie mają odpowiednika wśród innych marek.
Dotychczas, żaden producent nie odważył się wyprodukować hi-endowego dzielonego w pełni zbalansowanego systemu przy założeniach przykładających minimum uwagi do stylistyki i materiałów przeznaczonych do wykonania obudowy przesuwając wszystkie możliwe środki finansowe oraz ludzkie do zaprojektowania urządzenia o maksymalnej jakości dźwięku zamykając go w obudowie przygotowanej dla niższych serii produktowych dostosowanej do pomieszczenia i chłodzenia elektroniki o dużo większej mocy.
Założenia dotyczące budowy serii M8:
1. Komponenty elektroniczne stanowią tylko kilka procent całkowitego kosztu całego urządzenia. Istotna jest topologia obwodów oraz zastosowanych płyt PCB, a także sposób połączenia komponentów.
2. Odprowadzanie ciepła nie ma bezpośredniego wpływu na jakość dźwięku. W dodatku jest niezwykle kosztowne - im większa moc wzmacniacza, tym większe koszty. Bez wpływu na bezpośrednią jakość dźwięku.
3. Panele frontowe zazwyczaj stanowią największy koszt produkcji hi-endowych wzmacniaczy. Obróbka i wykończenie płyt frontowych kosztuje fortunę i zazwyczaj stanowi kilkadziesiąt procent kosztów wytworzenia urządzenia. Zdecydowanie najwięcej obok konstrukcji odprowadzającej ciepło.
4. Budowa metalowej ramy wzmacniacza to koszt analogowy do kosztów odprowadzania ciepła oraz przygotowania oryginalnego wizualnie panelu frontowego.
Wszystkie powyższe punkty sprawiły, że seria M8 została skierowana do purystów zainteresowanych wyłącznie jakością dźwięku, a nie designem urządzeń. Stąd seria M8 prezentuje dokładnie taki sam wygląd jak M3 oraz M6 skrywając we wnętrzu rozwiązania przeniesione wprost z Titana, którego cena wynosi 120.000 złotych!
Wszystkie najdroższe elementy wykończenia przedwzmacniacza oraz końcówki mocy zostały wyprodukowane wyłącznie pod kątem funkcjonalności prezentując minimalistyczny design w celu maksymalnego obniżenia ceny w stosunku do Titana przy zachowaniu jego właściwości sonicznych przy cenie mniejszej niż połowa.
Przedsięwzięcie Musical Fidelity zakończyło sie pełnym sukcesem - cena podstawowego systemu M8 nie przekracza 50% wartości Titana, zaś parametry całości znacząco wykraczają poza dostępne w jakiejkolwiek innej elektronice stereo! Pomimo kilkudziesięcio procentowej różnicy w cenie parametry serii M8 nie odstają od oryginalnych możliwości Titana o więcej niż 5%!
Tym samym seria M8 oferuje najprawdopodobniej najlepszy stosunek kombinacji mocy i jakości dźwięku w stosunku do swojej ceny.
Przy czym, jak zauważa prezes i założyciel Musical Fidelity, Antony Michaelson: jeśli ktoś poszukuje produktu z designerską obudową, wykonanego z egzotycznych materiałów, których nazwy pozwolą nam nauczyc się nowego słownictwa, do tego z niepowtarzalnym frontem, który będzie stanowił formę męskiej biżuterii to seria M8 nie spełni jego wymagań.
Z kolei, jeśli ktoś poszukuje maksymalnych osiągów technicznych oraz absolutnie perfekcyjnego dźwięku i maksymalnej mocy bez grama "biżuterii i świecidełek", gdzie cały projekt został poddany funkcjonalności, to seria M8 została stworzona z myślą o właśnie takich osobach.
M8PRE to przedwzmacniacz zbudowany pod kątem systemów stereo klasy top hi-end bez jakichkolwiek ograniczeń jakości sygnału audio.
Obwody przedwzmacniacza w klasie A zbudowano w konstrukcji pełnego zbalansowanego dual mono (z dwoma niezależnymi transformatorami 350VA każdy), co jest absolutnym wyjątkiem na rynku. Za regulację głośności odpowiada scalona drabinka rezystorowa Burr-Brown.
Konstrukcja M8PRE oferuje bardzo dużą oporność wejściową, co pozwala mu na współpracę z praktycznie dowolnym źródłem bez obaw o jakiekolwiek ślady przesterowania.
Z drugiej strony, bardzo niska oporność wyjściowa sprawia, że M8PRE poradzi sobie z wysterowaniem dowolnej końcówki mocy na rynku.
Całość uzupełnia niezwykle wysokiej klasy przedwzmacniacz gramofonowy MM/MC oraz możliwość podłączenia amplitunera kina domowego (home theather by-pass).
Parametry M8PRE idealnie predysponują go do współpracy z końcówkami mocy Musical Fidelity: super niski poziom szumów (117dbA), wykraczające daleko poza potrzeby pasmo przenoszenia (5 - 100.000Hz), oraz skrajnie niski poziom zniekształceń (0.003% THD).
Typ | Tranzystorowy |
Klasa | A |
Kontrola tonów | NIE |
SEKCJA AUDIO | ------ |
Wbudowany DAC | NIE |
Przedwzm. gramofonowy | TAK |
Stosunek sygnał/szum | 118dB |
Zniekształcenia THD | RCA: 0.005% XLR:0.004% |
Pasmo przenoszenia | 5 - 100.000Hz |
Separacja kanałów | 96dB |
Impedancja wyjściowa | 47.000 Ohm |
Napięcie wejściowe MM | 3.5mV |
Napięcie wejściowe MC | 440µV |
Impedancja wejściowa MM | 47.000 Ohm |
Impedancja wejściowa MC | 47.000 Ohm |
Stosunek sygnał/szum MM | 81dB |
Stosunek sygnał/szum MC | 81dB |
Impedancja wejściowa | RCA: 75.000 Ohm XLR: 150.000 Ohm |
FUNKCJONALNOŚĆ MULTIMEDIALNA | ------ |
Wi-Fi | NIE |
UPnP | NIE |
Radio internetowe | NIE |
Wejście USB Apple iPhone/iPod | NIE |
WEJŚCIA/WYJŚCIA | ------ |
Wyjścia 2xRCA liniowe | 1 |
Wejścia 2xRCA liniowe | 5 |
Wyjścia 2xXLR | 1 |
Wejścia 2xXLR | 2 |
Wyjście słuchawkowe | Brak |
Wejście Ethernet/LAN | NIE |
Trigger | TAK 1 |
Kolor | Ciemny |
Jasny | |
Wyjście subwooferowe | NIE |
Wejścia gramofonowe 2xRCA | 1 |
INNE | pętla do nagrywania |
: | w zestawie pilot z 2 bateriami alkaliczno-manganowymi |
Pilot | TAK |
Zasilacz | 115/230VAC 50/60Hz |
Zużycie prądu | 25W |
Wysokość | 16.2cm |
Szerokość | 44cm |
Głębokość | 40cm |
Waga | 17kg |
Gwarancja | 24 miesiące |
Wejście USB DAC | Nie |